Salgsbetingelser

  • Priser, betaling og frakt.
  • Prisen på varene er oppgitt inklusive moms.  Frakt beregnes i kassen.
  • Angrerett / Retur.
    Angrefristen er på 14 dager, etter Norsk lov. Vi anbefaler å sende e-post/brev, så har du det skriftlig. Når du angrer et kjøp bør du benytte angreskjema. Det finner du her: Angreskjema
  • Skal du angre et kjøp/returnere en vare, kontakt oss og få et retur nr!
    Angrefristen løper fra den dagen du mottar varen(e).
    Du må selv dekke retur frakt.
  • Ved bruk av angrerett eller reklamasjon skal du sende produktene til
  • Bristol AS (Beergear)
    Enggata 33
    1636 Gamle Fredrikstad
  • Angreretten gjelder ikke hvis forseglingen på lyd- eller bildeopptak eller dataprogram er brutt.
    (Du kan undersøke produktet på samme måte som i en butikk, men ikke ta det i bruk som det var ditt eget.)
  • Som forsegling regnes også teknisk plombering.
  • Når du benytter angreretten, er du: Ansvarlig for at varen og emballasje er i samme forfatning som da dere mottok den.
  • Du kan ikke bruke varen, men naturligvis kan dere undersøke den forsiktig. Det betyr at du kan behandle produktet på samme måte som du ville kunne i en fysisk butikk.
  • Hvis varen skades eller blir borte på grunn av uforsiktig håndtering, av dere, frafaller angreretten. Derfor fraråder vi på det sterkeste å sende returer som brev. Bruk pakke med sporings nr!
  • Du må selv dekke kostnader ved retur.
  • Er ikke produktet, emballasje osv. i samme stand som da vi sendte det fra oss kan returen bli avslått. Eller vi kan redusere summen du vil få tilbake om varen har hatt et verditap.
  • Garantier og service.
    Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.
  • Leveringstid
    Leveringstiden er normalt 2-4 dager, avhengig av hvor i landet du bor. Og hva du velger i kassen.
    Vi sender varene innen 24 timer,  alle hverdager.  (ikke lørdag og søndag)
    Hvis en vare har avvikende leveransetid, oppgis det ved den respektive varen.
    Vi gjør oppmerksom på at vi ikke sender ordre til Svalbard! 
  • Pakker som ikke hentes.
    Varer som ikke hentes på postkontor innen fristen, blir returnert til oss.
    For alle varer som ikke hentes, forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader for frakt + ekspedisjons avgift og avgift for håndtering av ordren, per i dag satt til 249,-
  • Pakker som skal hentes hos oss.
    Ordre som skal hentes i vårt hentelager MÅ hentes senest 7 dager etter at du har fått beskjed om at ordren er klar. Ellers tilkommer et gebyr på 25 kr pr dag! Dette for at hentelageret ikke skal fylles opp av ordre som ikke hentes. Det er mulig å avtale senere henting.
  • Returer/avbestilling, ved bruk av angrerett.
    Returfrakt må kunden selv bekoste . Retur skal sendes som pakke, og ikke som oppkrav eller konvolutt!
    Av og til opplever vi at kunder sier at retursendinger sendt som brev blir borte.
    Vi har ingen mulighet til å sjekke dette, og erstatter derfor ikke retursendinger, sendt som brev.
    Ved avbestilling tilkommer det et behandlings gebyr på 129,- kr, for å dekke våre faktiske utgifter.
    Det samme gjelder for ordre som skal hentes hos oss, og ikke hentes.
    Råvarer som er bearbeidet av oss (Knust) faktureres fult ut om de ikke hentes! 
  • BeerGear.no forholder seg selvfølgelig til norsk lov!
    Se også Forbrukerrådets hjemmesider for mer informasjon om deres rettigheter.
  • På generell basis anbefaler vi ikke at elektriske artikler står med strøm på om natten.
    Diverse oppslag i media i senere tid viser at det kan være farlig å la slik utstyr stå på ubevoktet, og da særlig når man sover.
    Dette er et generelt råd som gis av både forsikringsselskaper og de som jobber med brannvern.
    Det er også viktig at man leser bruksanvisningen slik at man bruker produktene på riktig måte.
    Vi frasier oss alt ansvar om produktene ikke er brukt på en forsvarlig måte, og etter bruksanvisning.
  • Mvh
    BeerGear.no